woensdag 3 oktober 2012

Lost words - Part 5


Achter ons kwamen meer en meer meisjes staan. Ik gok dat we ergens voor het midden van de hele boel stonden. Toen ze aankwamen, begon er eindelijk wat beweging te komen. Er werd gezegt dat er zogezegd bandjes werden uitgedeeld en degene die die hadden waren zeker dat ze op dat podium konden. Maar Sarah en ik hadden geen gekregen dus ik kreeg schrik. Wat als we er niet geraken? Wat als ze juist op ophouden als het onze beurt is… “It’s going to be all right” fluisterde Sarah in mijn oor. Ze kon duidelijk zien op mijn gezicht wat er gaande was. “I didn’t came here for nothing, you know” lacht ze. Ik raak een wat aan de praat met andere Belgische meisjes. We lachen, horen elkaar uit en het is een leuke boel. Na een uur rek ik me om te zien waar we ondertussen geraakt waren. “We’ve made progress” lach ik Sarah toe. Ik zag dat we zo’n 5tal rijen voor het podium stonden. Tussen de kletsbuien door trek ik een wat foto’s zodanig dat ik herinneringen heb aan deze dag. Dan een 2tal uur later staan we regelrecht voor het podium. Ik voel de zenuwachtigheid opkomen. Natuurlijk proberen we al eens een blik te vangen van een van de jongens. Bij Sarah lukt het om Louis’s attentie te krijgen. Daarna probeer ik jaloers ook de attentie te krijgen van een van hun maar ze zijn te druk bezig. Ondertussen wissel ik twitter uit, ja twitter geen gsmnummers, met de belgische meisjes. Ik zie dat de security heel streng is. Geen knuffels alleen high fives. Ik begin ervoor te vrezen. Hoe ga ik dit nu doen? Ik kijk naar de enveloppe en dan terug naar Harry. “At least try it” zegt Sarah als ze mijn bezorgt gezicht leest. Ik ben helemaal op van de zenuwen als we aan het trapje staan. Langs de ene kant opgelucht dat we er geraakt zijn maar ja… Wanneer ik het podium oploop voel ik mijn hart bonzen in mijn keel. Zayn is eerste en betovert mij direct al met zijn glimlach. Daarna volgt Niall die vriendelijk “hye” zegt. Oh dat iers accent, ik kon ervan smelten. Derdes is Liam, hij geeft een knikje met zijn hoofd terwijl hij mijn cd handtekende. Dan kijk is achteruit, waar Sarah de tijd van haar leven beleeft. Ze praat, vraagt dingen, maakt foto’s… Ik was maar op 1 ding geconcentreerd; die brief moest bij Harry geraken. Met de brief geklemt in mijn handen, ga ik 1 persoon verder. Naar Louis, met zijn vrolijk gezicht begroet hij mij. “Hye there, high five?” vraagt hij wanneer hij zijn hand omhoog steekt. Ik lach, laat een van mijn handen los en plets het op de zijne. Ik schuifel verder naar de volgende. Zou hij me herkennen, vraag ik me af. Voor dat ik het weet, is het gedaan en sta ik aan de kant te wachten op Sarah. Hé wacht eens, ik heb nog steeds iets vast…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten