donderdag 6 september 2012

The Wedding - Part 10


De telefoon kon ik niet gebruiken om Zayn te bellen. Het ging dan op de rekening komen te staan. Alleen al de gedachte dat ik hem niks kon zeggen… Ik had een drang om weg te lopen, terug naar die ene plek. Wie weet vond hij me daar. Nee, één keer is al meer als genoeg. Dit is mijn straf en ik heb die verdiend. Maar… Zayn niet. Wat doe ik hem aan? Misschien is het beter zo. Ik begin met heel grote tegenzin mijn koffer te maken en daarna besluit ik dan om vroeg te gaan slapen. De volgende dag zijn we na het ontbijt al weg. In de auto kan ik nog maar net mijn tranen bedwingen. Ik ging Zayn niet meer zien en dat was mijn eigen domme fout. Ineens komt mijn vader zijn gsm in mijn zicht. Hij zat in het bakje dicht bij mij en als mijn vader niet oplette ritste ik hem weg. Ik tast diep in mijn zak voor het gsmnummer van Zayn te vinden. Ik tik het in, samen met een boodschap: “Going back home. We take the train to Belgium at noon. I’m sorry it had to end like this. I really liked you. x Britt” Ik wis alle sporen dat ik ermee een bericht heb gestuurd en steek hem terug. Niet veel later zijn we aan het treinstation. “Onze trein vertrekt binnen een 2tal uur. We kunnen eerst nog iets eten en dan op ons gemak inschepen” zegt mijn pa en ik slenter, met mijn koffer, erachter. Het broodje smaakt me niet. Een uur en een half later staan we te wachten op de trein op het perron. Ik kan alleen maar denken aan de manier dat ik Zayn hier achter mij laat. Zo bruusk. “Wait! Wait!” roept er ineens iemand. Zayn komt aangelopen en richt zich direct tot mijn vader. “Please, listen to me before you go” zegt hij. Verveeld kijkt mijn vader hem aan. Ik was natuurlijk rechtgeveerd vanaf het moment dat ik zijn stem hoorde maar mijn moeder trok me terug op de bank. “I’m sorry for what happend. I know she should have told you were she was going. I also know that you probably don’t like me because I’m famous and I understand. But the only thing that matters here is that I like her… A lot. Otherwise I wouldn’t took her away from you that day…” “Hold on, hold on my boy. Who said I didn’t like you? I just don’t like the way things happened. Now, where are you going to?” onderbreekt mijn vader hem. “Please let her stay here. You can stay too if you want. Your daughter is an amazing girl and I just want to see more of her.” zegt Zayn en kijkt, over mijn vaders schouders, in mijn ogen. “Can I trust you?” “Yes sir you can. I won’t hurt something you care about.” “Okay, what do you think?” vraagt mijn vader en richt zich tot mij. “Do you really have to ask that?!” lach ik en loop de armen van Zayn in. Juist op dat moment rijd de trein het station in. Mijn ouders pakken hun koffers en stappen de trein op. Ik loop naar de trein om afscheid te nemen. “Waarom laat je me hier bij hem en was je eerst van plan om me thuis op te sluiten?” “Ik moest weten of hij echt wel om je geeft. Zijn woorden en vastberadenheid hebben dat bevestigd” zegt mijn vader voordat de deur toeschuift. Zayn sluit zijn armen rond mij en wuift ,samen met mij, mijn ouders uit. Zacht fluistert hij in mijn oren: “Just in case you didn’t know: I like you too”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten