woensdag 2 mei 2012

Gestrand - Part 6


Het leven gaat voort, ook de mijne. Op een dag ben ik mijn moeder aan het helpen wanneer ze me iets vraagt. “Lore, was hier iemand buiten jou als we weg waren?” Ik voel me betrapt. “Hoe bedoel je? Mijn beste vriendin is langs geweest.” antwoord ik. “Nee dat bedoel ik niet. De buurvrouw  zei dat ze hier een jongen heeft zien rondlopen.” Nu voel ik  me rood aanlopen. “Euhm… jah hij had onderdak nodig” stotter ik. Mijn moeder lacht. “Volgens de buurvrouw gingen jullie héél vertrouwelijk met elkaar om.” lacht ze. “Weet je wat ik denk? Dat jullie soms echt te veel roddelen. Misschien ging we heel vertrouwelijk met elkaar om maar er is niks tussen ons!” zeg ik op mijn tenen getrapt. Eindelijk had ik het nu is kunnen vergeten en dan komt mijn moeder ermee opzetten. Boos loop ik terug naar de kamer. Het liefst had ik haar gezicht willen zien. Liam is geen gespreksonderwerp voor mij als je begint, dan kom je aan mijn gevoelige snaren. Ik bel mijn beste vriendin op om het te zeggen. “Dat is normaal dat je overstuur bent. Gewoon zo’n dingen vermijden de volgende keer. Oke?” zegt ze me. Daarna begint ze weer te praten over die ene jongen van haar werk. Hoe stuntelig ze is in zijn buurt of hoe ze zijn aandacht probeert te trekken. Ik ben blij dat ze van onderwerp veranderde, zo ben ik afgeleid. Wat zou ik toch zonder haar doen? “Lore?! Kom je eten?” roept mijn moeder. Ik neem afscheid en leg af. “Van plan om nog zo te doen tegen mij? Als je het niet graag hebt dan moet je het gewoon zeggen” zegt mijn moeder als ik beneden verschijn. Mijn vader komt ons vergezellen. Ineens bekijkt hij met een vragend gezicht. “Oke, als jullie het je afvragen… Ik heb geen vriendje. Het was gewoon een vriend dat onderdak nodig had. Meer NIET” zeg ik. “Dat is duidelijk” lacht mijn vader “maar je weet dat je het altijd mag zeggen eh Lolo” Daarna volgt er een vette knipoog maar ik negeer hem en eet verder. Ouders, altijd zo nieuwsgierig. Na het eten zet ik me weer achter de computer. Het is een heisa op twitter omdat de boys weer vertrekken richting Noord-Amerika. Al heel lang proberen we een tour in europa te krijgen, zoals je waarschijnlijk al weet. Maar het management kiest voor het geld in Amerika. Wat we heel vervelend vinden natuurlijk. Ik zet mijn computer af en begin te lezen in een boek. Voor ik ga slapen, check ik twitter en de rest nog is. De affaire Payzer heeft een onverwachte wending gekregen. Twitter staat vol met foto’s van Danielle en Liam hand in hand met het vliegtuig op de achtergrond. “Danielle and Liam are back together. Danielle is even going on tour with One Direction. She and Liam have a stronger band than before, therefore she wants to be with him right now. The break of some days was long enough for Liam to know that he can’t without Danielle. Maybe they’re meant to be together?” Klink het.

1 opmerking:

  1. U verhale zijn echt meeslepelnd en ik ben er gewoon verslaafd aan! Do zo verder! Ik be fan c; xx

    BeantwoordenVerwijderen