donderdag 3 mei 2012

Gestrand - Part 7


Verstomt kijk ik naar de computer. Ik voelde mij blij dat ze weer tesamen waren en dat ik niet meer een oorzaak kon zijn. Maar ineens sloeg de blijschap over in andere gevoelens, alsof ik een klap kreeg. Ik begon spontaan te wenen. De jongen ,waar ik mijn eerste kus mee heb gedeeld, heeft me niet meer nodig. Ik had gevoelens voor Liam, zoveel was duidelijk. Ik voelde me rot en kon niet anders dan wenen. Eens gans weekend verweet ik mezelf dat ik hem gekust. Had ik het maar niet gedaan, dan had ik geen gevoelens voor hem waarschijnlijk. Ik was een zombie na dat weekend. Iets doen kon ik niet. Mijn moeder probeerde me langs alle kanten er terug op te krijgen ook al wist ze van niets. Ook mijn beste vriendin kwam frequenter langs maar niks hielp. Op een dag was ik gewoon leeg, geen tranen meer wel nog het gevoel. Beetje bij beetje leefde ik weer. Ik ging weer naar buiten en voelde me direct beter. “Screw you, Liam” zat er in mijn gedachten. Dat kon ik er niet meer uitkregen. Ik hielp mijn moeder met het plannen van ons tuinfeest. Mijn ouders waren 20jaar getrouwd en een feest kon er wel af. Alsof het mijn job was, zorgde ik voor de versieringen en nog zoveel meer. Ik voelde me weer in mijn nopjes, eindelijk iets dat me kon bezighouden. Mijn twitter- en facebookbezigheden waren sterk geminderd. Ik ging er alleen op als ik me verveelde. Het deed me nog altijd iets als ik Liam en de boys zag op een foto. Op twitter ging het op een dag over Liam, hij zou niet meer bij de boys zijn omdat hij ziek was. Er werd geroddeld dat hij zelfs al terug was in uk. Over Danielle zei men niks. Ik wist niet of dat ik dit moest geloven. Maar ik werd op de schouder getikt wanneer ik het wou checken. “Lore, tijd om te gaan” zei mijn moeder. We hadden vandaag afgesproken om achter kleren voor het feest te gaan. Het weer zag er heel goed uit voor het feest dus ik kon voor iets licht gaan. En uiteindelijk kwam ik ook terug thuis met iets licht. Een wit zijdezacht jurkje tot boven de knieĆ«n met eventueel een jeansjasje en een paar Romeinse sandaaltjes. Ik was best onzeker omdat te dragen maar ja… Voor het feest gingen we ook naar de kapper. Ik kon echt niet wachten tot het zover ging zijn. Mijn beste vriendin mocht komen en ze bracht voor de eerste keer haar vriendje mee. Ze was samen met die jongen van haar werk. Ik was superblij toen ze dat zei. Het zal dan de eerste keer zijn dat ik hem zie, buiten facebook gerekend dan. Nog een paar nachtjes slapen… Paar dagen later was het zover. Rond de middag zaten we bij de kapper terwijl er thuis hard gewerkt werd om de versiering en tafels juist te zetten. Ik liet de kapster haar zin doen, zij wist wat me het beste stond. Ik kwam terug thuis met mijn nieuwe krullende lokken. Alles was zo goed als klaar en het weer was fantastisch. De familie begon na een tijdje toe te stromen en het werd een leuk feest. Ik loopte naar mijn beste vriendin toe als ze aankwam. Ze stelde mij voor aan haar vriend Tomas. “Oh en ik heb iemand gevonden dat hier ook ronddwaalde” zei ze nog voor ze de hoek weer omging. Ik versteende als Liam achter haar kwam aanlopen. “Dat ga je toch niet menen” zuchte ik. “Hye…” zei hij en ik fakete een lach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten