maandag 7 mei 2012

Gestrand - Part 9


“What?” zeg ik verbaast. “But that’s for later, I’ve gotta go” zeg hij. Ik loop met hem naar de voordeur. We knuffelen voor even en nemen afscheid. Als hij het pad afloopt, zie ik het beeld van de vorige keer. Ik krijg de neiging om achter hem te lopen en hem weer te kussen maar ik kan mezelf tegenhouden. In plaats daarvan roep ik nog naar hem. “Please don’t leave me alone again! Not again!” Ik weet niet of hij dit gehoord heeft en besluit om in bed te kruipen. Een tijdje lig ik nog te denken aan het feest, elk beeld van Liam passeert en dan pas begin ik af te vragen waarom hij hier echt was. Het is tenslotte nog aan met Danielle. Hopelijk speelt hij niet met mijn voeten. De volgende dag blijf ik een ganse voormiddag nog in mijn pyjama lopen. Tot als mijn beste vriendin langskomt, dan kruip ik rap in mijn normale kleren. “Ik heb een verassing!” zegt ze dolenthousiast. Ik ben nieuwsgierig wanneer ze begint te rommelen in haar handtas. “Tadaa!” lacht ze en reikt me een paar tickets&een brief toe. “Proficiat! U hebt een citytrip gewonnen naar Londen.” lees ik luid voor. “Dat meen je niet?” zeg ik verbaasd. “Jawel, denk je dat dit vals is?” lacht ze. “Kan Tomas niet mee? Want je komt zo direct naar mij” “Nee, al zijn vakantiedagen zijn op. Komaan! Een girlsweekendje Londen, kan je dat weigeren?” vraagt ze. “Nee, dit is echt super! Wanneer vertrekken we?” “Morgen…” Zalig! Een reisje naar Londen, net wat ik nodig had. Zo komt het dat ik de volgende dag in de vroege uurtjes vol ongeduld wacht op mijn beste vriendin. Van de treinen moeten we niet klagen. De weg naar Londen verloopt vrij goed. We amuseren ons best op de eurostar. Op 1,2,3 zitten we al in Londen. Eerst inchecken in het hotel natuurlijk maar dan shoppen. We doen dat altijd de eerste dag zodat we het niet vergeten en nog geld er voor hebben. Ik koop me een paar nieuwe kleren waaronder een kleedje, t-shirts en een short. Ook aan schoenen moeten mijn ponden geloven. S’avonds eten we in een pizzahut. “Morgen doen we een wat sightseeing in de stad. Big ben, London eye …” legt mijn vriendin uit. “Haha we zullen is de toerist uithangen” lach ik. Het is raar dat de buren niet klagen van het lawaai die avond want we hebben er toch wat van af gelachen. De volgende morgen trek ik trots mijn “I <3 British boys” t-shirt aan. Ook mijn shortje trek ik direct aan want het is redelijk warm. Als ik beneden kom is mijn beste vriendin al info aan het vragen. We gaan met de tube naar de binnenstad. We passeren meteen aan de big ben waar we direct foto’s pakken. Mijn beste vriendin is meer aan het smsen dan dat ze iets anders doet. We kunnen ons niet bedwingen om bij een typisch Britse telefooncel ook een paar foto’s te trekken. Daarna passeren we Milkshake city waar we ook niet voorbij lopen. Met nog een halve 1Dmilkshake in onze handen staan we aan te schuiven aan de Londen Eye. Eer dat we bij de voorste staan is onze milkshake al op. Ineens krijg ik een duw in mijn rug waardoor ik in 1 van de bollen beland, alleen. Tenminste dat denk ik toch tot als ik me omdraai…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten