maandag 25 juni 2012

Crash - Part 1


Eindelijk kwam One Direction in mijn buurt. Een signeersessie in het winkelcentrum een paar dorpen verder. Ik stond lekker vroeg op om daar op tijd te zijn. Samen met Saar, mijn beste vriendin en directioner stonden we uren te vroeg in het winkelcentrum. Maar tevergeefs waren we niet de enige dat van plan waren. We sloten dan maar met tegenzin helemaal achteraan aan. “How many hours will this last, Emily?” vraagt Saar vervelend. “I have no idea” zei ik. Je moest het geschreeuw is horen toen ze tevoorschijn kwamen, oorverdovend. Fier staken ik en Saar onze borden omhoog. We hadden er gisteren een ganse dag aan gewerkt. We deden alles om hun aandacht te trekken met de borden. Dat pakte zo wat al de tijd in dus er was geen tijd voor te vervelen. Gelukkig ging de rij rap voorbij. Ik flipte helemaal als het aan ons was. Liam knuffelde me, Harry pakte mijn hand vast en zei: “I love you” en ik kreeg een kus op de wang van Niall. Louis was te druk bezig als ik er passeerde, spijtig  want van hem had ik veel verwacht. Onze borden waren door ze allemaal gesigneerd en ook onze cd. Blij liepen we uit het winkelcentrum en staken de straat over naar een buskotje waar mijn moeder ons kwam ophalen. “Ahhh!” gilde Saar ineens luid. “Sorry, it needed to get out” lacht ze “You should do it too Emily” Ik lachte en zette mijn mond ook is open. We werden bekeken door een paar mensen die juist passeerde. “Hé what’s over there?” vraagt Saar als er word samengetroept bij het winkelcentrum. Er ontstaat weer een wat gegil. “Oh that can only mean one thing” lach ik en trek Saar mee. Maar dat had ik niet mogen doen. Ik stak de straat over zonder te kijken met Saar aan mijn hand. Hoe stom kon ik ook zijn… Het was groen, rond ons zoefde de auto’s  en daar stonden we dan in het midden van de straat. Bang en verstijft om nog 1 stap te zetten. Toeters weerklinken meerdere keren en ik word zot. Ik wil heel hard gillen maar het lukt niet. “HYE WATCH OUT!” roept er een stem van aan de straatkant. Ik zie een vrachtwagen recht op ons afkomen. In mijn reflex duw ik Saar weg terug naar de straatkant. Ik weet niet of ze daar wel geraakt. De vrachtwagen lijkt dichter dan ooit en met mijn laatste sprankeltje hoop duik ik opzij. Ik val hard op de grond. Auto’s stoppen, het verkeer valt stil… Het geluid gaat beetje bij beetje weg, het enige wat ik hoor is gepraat en gefluister van mensen. “Somebody call an ambulance!” roept dezelfde stem. Ik wil zien waar Saar is maar zie haar niet. Mijn zicht word vaag. Dezelfde stem van daarstraks weerklinkt dichter  en zegt: “Come’on girl, be strong” Ik voel een paar handen dat mijn gezicht vastpakt en zie dat er een hoofd over me buigt. Ik meen Louis’s gezicht te herkennen maar denk dan dat ik hallucineer. Iets zeggen kan ik niet. Ik probeer sterk te zijn tot de ambulance er is. Ik vecht maar val uiteindelijk weg. Het laatste wat ik nog hoor is de loeiende sirenes van de ambulances.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten