woensdag 26 december 2012

Unexpected - Part 4


Niall was verrast dat ik hem vroeg mijn reservesleutels bij te houden maar nam ze wel aan. Op de een of andere manier vertrouwde ik hem. De volgende dagen bouwden we een soort van band op. Hij was even een tijdje thuis voordat hij weer vertrok. Elke keer dat ik thuiskwam van mijn werk, werd ik bij hem uitgenodigd of kwam hij bij mij. We zeverden, praatte, bestelden eten of kookte, speelden playstation, keken tv of films… Elke avond zagen we elkaar, het werd een soort van gewoonte. “So I’ve been thinking, I want to do a house warming party” zegt Niall op een avond. “Cool, when?” “Probably when I’m back from the little promotion tour so in 2-3weeks and of course you are invited.” “I rather want to help you with the drinks and stuff.” “Oh no, I’m not letting you work on my house warming party” “Come’on, please I’d love to” “In that case… We’ll see” De volgende dag vertrok hij en was het stil in het appartement. S’avonds voelde ik me echt eenzaam aangezien ik gewoon was dat Niall in mijn buurt was. Op zo’n korte tijd waren we goede vrienden geworden. Ik zag hem niet meer als Niall van One Direction maar gewoon als Niall. De volgende dagen gaf ik meer en meer toe aan het gevoel dat ik hem miste. Het was saai zonder hem, dat wist ik nu zeker. De dag dat hij terugkwam was ik goedgezind maar een telefoontje na het werk verbrodde mijn humeur. Ik werd gebeld door mij moeder als ik juist binnengelopen was in het appartementsgebouw. “Mam, zo goed je weer te horen” zei ik opgewekt. “Ik heb je iets te vertellen en ik vind het stom om over de telefoon te doen maar er zit niets anders op” klonk het door de telefoon en het was niet bepaald vrolijk. “Oke…” “Oma is gisteren plots gestorven” “Wat? Nee, dat kan niet. Ze was kerngezond wanneer ik vertrok” snik ik. Ik zak door mijn benen en plof op de grond. “Ja, ik weet het. Kan je vakantie nemen op je werk en terug komen? Ze zal dit weekend worden begraven.” “Nee… Ja uhm ik weet het niet, ik zal is zien en je daarna terugbellen” zeg ik en leg af. Vol ongeloof zet ik me tegen de muur en sla mijn armen rond mijn benen. Met mijn oma had ik een goede band, elke week ging ik er bij langs. Ze is me nog komen uitwuiven, dit was echt onverwacht. Door mijn gesnik hoor ik niet dat er een auto bij het appartement stopt en iemand naar binnen  komt gelopen. “Sarah? What’s wrong? Something happened?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten