vrijdag 28 december 2012

Unexpected - Part 8


“Really? Awhh. I’ll be okay, no worries. Besides I’m not staying for a long time, my contract doesn’t go that far. I’ll miss you too.” zeg ik en geef hem klop op zijn schouder. Hij kijkt me niet aan en drinkt zijn glas leeg. Niet veel later vertrekken we terug huiswaarts. De resterende dagen zijn we beide overdag weg. Hij druk aan het repeteren en ik aan het werken. S’avonds is de enige tijd dat we nog kunnen samen spenderen maar meestal is hij veel te moe dus blijft het bij zeveren, tv kijken of een film kijken. We genieten nog van de laatste weken dat we samen kunnen doorbrengen als vrienden. Soms denk ik wel is, hoe het moet zijn als hij weg is. De vorige keer was het korter dan deze keer en dat vond ik al niet leuk. Ik laat het Niall wel niet merken dat ik het eigenlijk ook haat dat hij weg gaat. Als ik dat doe, zal het voor hem moeilijker zijn en ik wil ook niet de reden zijn dat hij zich tijdens de tour slecht gaat voelen. De dag voor zijn vertrek help ik hem met inpakken. Van zijn vrienden en familie had hij al dit weekend afscheid genomen. Zoveel koffers en rugzakken had ik nog nooit. Het waren evenveel als ik met mijn familie op reis ging. Hij had al zijn kleren mee, voor alle seizoenen, plus dan nog vanalle spullen. De volgende ochtend stond ik speciaal voor hem vroeger op zodat we nog afscheid konden nemen. Onwennig klopte ik aan zijn deur, denkend dat het de laatste keer was. Met een klein lachje deed hij open. “Just a second” zei hij en liep weer weg. “Ready now” zucht hij en gaf me een knuffel. “So I guess,  this is it…” “Yeah, sadly enough yes…” Het werd stil. Er werd geklopt op de deur en een chauffeur nam een voor een zijn  koffers weg. Ik werd er niet happier op, ik ging hem echt wel missen en stilletjes wou ik dat hij niet wegging maar ja… Wanneer zijn koffers ingeladen waren, kwam Niall weer binnengesloft. Met zijn hoofd naar de grond gericht en zijn handen in zijn zakken. Ik ademde diep in en pakte hem nog is goed vast. “I actually got something to confess… Before I go, I want to say you something” zegt hij en houd mijn handen nog vast. Weer zoekt hij achter de goede woorden en ik voel weer een raar gevoel opkomen. “Sir? We really have to go if you want to be there on time.” zegt de chauffeur gauw. “Please 5min, okay?” antwoord Niall en draait zich terug naar mij. Minutenlang kijk ik in zijn ogen, wachtend op wat hij wilt zeggen maar er komt niets. Juist wanneer ik wil vragen wat er nu is, drukt hij zijn lippen op de mijne. In een reflex kus ik terug maar trek me direct terug. “I like you. I know I should have said this earlier but I didn’t want to ruin our friendship…” zegt hij als ik hem met een vragende blik aankijk. Niet veel later laat hij me verward achter met dat ene raar gevoel…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten