woensdag 26 december 2012

Unexpected - Part 5


Door mijn vertroebeld zicht zie ik Niall, hij kijkt me bezorgd aan. “M-my my …” probeer ik te zeggen maar het lukt niet. “Come inside” zegt hij en trekt me recht. Met zijn ene arm rond mij begeleid hij mij naar zijn appartement en zet me in de zetel. “Need to drink something?” “W-Wawater” snik ik. Hij komt terug met water en geeft me een pakje zakdoeken. “There you go” zegt hij en komt naast mij zitten. Wanneer ik alle tranen droog met een zakdoek, merk ik op dat mijn mascara uitgelopen. “Fantastisch, nu zie ik er totaal niet uit” zucht ik. “What did you say?” “Oh sorry nothing” Niall kijkt me nog altijd bezorgd aan. “So, can you tell me what happened?”  “My grandmother died yesterday” antwoord ik en de tranen komen weer op. “Oh okay that sucks” “Yeah” “So you probably go to Belgium one of these days” Ik knik en wrijf de tranen weer weg. Alsof hij mijn gedachten kon lezen, pakte hij zijn laptop en gaf die aan mij. Ik zocht op welke trein ik kon pakken en keek direct ook voor na het weekend terug te komen. Daarna pakte ik mijn gsm voor naar mijn baas te bellen. “Yes, you can but how will you get home in Belgium?” “Thanks, how do you mean?” “There’s a strike Friday, over the whole country so I think there won’t be trains or boats going to Belgium.” “Oh no, you’ve got to be kidding me. Thanks for saying.” Als ik mijn gsm neerleg, zoek ik het direct op op het internet en ja, ze had gelijk. Mijn ogen werden weer waterig en ik liet mijn hoofd steunen op mijn hand. Niall vroeg direct wat er aan de hand was. Toen ik het hem uitgelegt had, stond hij direct recht en deed teken voor een knuffel. Het was de langste knuffel  die ik ooit had gehad met een jongen. “Is it okay to do my house warming party this weekend than?” “Yeah, no problem. It will distract me from things” zeg ik en drink mijn glas water leeg. “If you could excuse me, I have to phone to my parents”  “Okay, no problem. I’m here if you need me” hoor ik nog voordat ik de deur toetrek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten