vrijdag 8 februari 2013

In my dreams - Part 1


Het was een zonnige zaterdagochtend en zoals elke week zat ik aan mijn bureau bezig aan mijn huiswerk. Ineens trilde mijn gsm. Het was mijn beste vriendin, Hanna, die me een berichtje gestuurd had. “Ze zeggen dat Liam en Danielle uit elkaar zijn. Kom vlug op twitter!” stond er te lezen. Mijn hartslag ging de hoogte in wanneer ik mijn laptop bovenhaalde. Payzer was mijn favoriete koppel, ze konden echt niet uit elkaar zijn. Eens dat mijn laptop opgestart was, klikte ik mijn twitter open. Het stond nog maar net open als mijn moeder mijn kamer inliep…

Het ambetante geluid van een wekker weerklonk in mijn oren. Juist, ik had mijn wekker om 9u gezet zodat ik genoeg tijd had voor de hopen huiswerk die ik tegen maandag te doen had. Ik stond op en kruiste weer een dag weg op mijn kalender. Nog een week en dan gingen we met de school naar Londen. Voordat ik naar beneden liep voor het ontbijt, deed ik nog een vreugdesprongetje. In mijn pyjama zette ik me aan de ontbijttafel. Een halfuur later ging ik weer naar boven om mijn kleren aan te doen en begon ik, vol tegenzin, aan mijn huiswerk. De oefeningen van Wiskunde gingen gemakkelijk maar de test van Natuurwetenschappen leren was een moeilijkere opdracht. “Waarom moeten we dit ook leren?” dacht ik in mijzelf wanneer ik buiten naar de zon keek. Ik schrok op van mijn gsm dat trilde in mijn broekzak. “Ze zeggen dat Liam en Danielle uit elkaar zijn. Kom vlug op twitter!” zei het berichtje van Hanna, mijn beste vriendin. Vreemd, op de een of andere manier had ik dit al is gezien. Ik voelde dat mijn hart rapper ging slaan wanneer ik mijn laptop pakte. Ik hoopte vurig dat het gewoon een of andere smoes was om mij op de computer te krijgen. Payzer kon gewoon niet gedaan zijn. Ineens hoor ik mijn moeder de trap op komen. Het was al te laat om de laptop weg te steken. “Wel? Is dat je lessen leren? Kom, geef dat maar hier!” “Maar ik moet…” “Niks te maren, je krijgt het pas terug als je gedaan hebt.” “Ik zal het je wel geven, laat me eerst iets checken. Het is voor school” loog ik en klikte twitter open. Het was waar, mijn tijdlijn stond vol. Ik voelde tranen opkomen maar hield ze verborgen voor mijn moeder. Voor de zekerheid klikte ik een link open van een krant en daar stond het zwart op wit. Danielle had er even genoeg van, zeiden ze. Ik deed alles toe en gaf mijn laptop aan mijn moeder. “En nu studeren” zei ze nog voordat ze mijn kamer weer uitliep. Maar ze was nog niet goed mijn kamer uit of ik had mijn gsm al vast. “Ik kan het echt niet geloven dat ze uit elkaar zijn. Dat was nu het enige koppel waarvan ik dacht dat ze nooit uit elkaar zouden gaan.” stuurde ik naar Hanna. Een minuut later kreeg ik een bericht terug. “Tja, misschien weet Liam dat jij op komst bent? Wie weet kom je hem tegen in Londen en worden jullie verliefd ;)” Typisch Hanna. “Jaja, 3woorden: in my dreams” stuurde ik haar terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten