donderdag 21 februari 2013

In my dreams - part 5


“Slaapwel” zei ik tegen Hanna en legde me in bed. In plaats van mijn pyjama aan te doen in de badkamer, had ik een leuk topje met een jeansbroek aangetrokken. Gelukkig was het al donker zodat Hanna het niet kon zien. Ik had besloten haar niks te zeggen en te wachten tot als ze sliep voordat ik de kamer uitging. Het was 10 na 10 als Hanna eindelijk begon te snurken. Voorzichtig stapte ik uit bed en richting de deur. “En nu hopen dat ze geen nachtwacht houden” dacht ik in mijn eigen wanneer ik de gang betrad. Ik had geluk en raakte zonder enig probleem beneden in de lobby, waar het akelig rustig was. Ik keek rond om te zien of ik geen glimp van Liam kon vangen. “Finally, there you are. Follow me.” hoorde ik achter mij en iemand pakte mijn hand. Pas als we in de auto kon ik zien dat Liam onder die kap was verstopt.
“Sorry, had to wait ‘till my friend was asleep” verontschuldig mij.
“No problem” lachte Liam.
“Why aren’t we staying in the hotel?”
“ I’m Liam Payne of One Direction. The paps are following every step I take. I don’t want them to make you the reason me and Danielle broke up. They would do that if they take just one photo of us together. I know them too good now.”
“Right sorry, where are we going?”
“You shall see”
Niet veel later stopte de auto. We stapten uit en liepen een appartementsgebouw binnen tot helemaal de bovenste verdieping.
“It’s from a friend, he’s away so I take care for it ‘till he’s back” zegt Liam en laat me binnen.
“Looks nice”
“Oh wait.” Liam lacht en pakt mijn hand vast om me verder te leiden. Hij opent een deur en er verschijnt een plat dak met een mooi uitzicht. We pakken een aantal kussens en zetten ons neer op het dak.
“You know, I’m risking a detention now?”
“Yeah but you still came. If they find out, I’ll do a good word for you. Want to drink something?”
“No, I’m good”
“I would start with introducing me but I guess you know everything so why don’t you do it instead?”
Dat was het begin van het gesprek dat zo’n 2uur duurde. Ik vertelde een wat over mijzelf  en Liam vertelde anekdotes van hem en de andere jongens. Het was echt zo gezellig op dat dak met ons tweetjes. Ineens zie ik in de verte, op een kerktoren, het uur staan. Het was bijna middernacht en het schoot me te binnen dat ik eigenlijk ergens anders moest zijn. Wat als Hannah nu wakker wordt of ze de kamers controleren? Ik besloot dat het het beste was om terug te keren.
“It was so nice, can we do this again? I’m still free tomorrow” vraagt Liam als we aan het hotel zijn.
“I’m on a schooltrip, remember?”
“Oh right”
“But… I can pretend I’m not feeling so well”
“Yeah, you could… That’s your choice. Here’s my number, just text if you decide to do it” lacht Liam cute en neemt afscheid.
Zo’n voorstel kon ik toch niet afslaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten