zaterdag 23 februari 2013

In my dreams - part 6


Ik was de kamer nog niet in of stuurde al naar Liam. “I’ll do it, see you tomorrow!” stond er in de sms te lezen. Vlug deed ik mijn pyjama aan en dook het bed in. Voordat ik in slaap viel, dacht ik nog na over hoe ik het ging klaarspelen morgen.

Daar stond Liam, in de lobby te wachten op mij. 
“Let’s go” zegt hij met een lachje als hij mij ziet.
Ongezien verdwijnen we in een zwarte jeep met geblindeerde ruiten.
“I hope I didn’t let you miss a fun day with your friends.”
“Oh no believe me, if you find museums fun…”
“Ieuw no”
“Haha, the only thing I really wanted to see was Madame Tussaud but yeah…”
“Who said we can’t go there?”
“Really?!”
“Yeah off course, why not?” lacht Liam.
Ik kon me niet bedwingen en gaf hem een knuffel.
“Excuse-me, change of plans. Could you bring us to Madame Tussaud, please?” vroeghij plechtig aan de chauffeur waarna de auto rechtsomkeer maakte.
Als we er waren, zette Liam vlug een pet en zonnebril op met daarover nog zijn kap. Je moest al goed zien om hem te herkennen. Hij betaalden voor mij ook bij. Het was echt leuk. Liam pakte constant foto’s van mij en de wassen beelden, hij leek wel een van de paparazzi. Af en toe kon ik mijn camera afpakken en van hem een foto pakken. Na een uurtje waren we helemaal rondgelopen en liepen we richting uitgang. Ineens herkende ik stemmen en gezichten van mijn school…

“Steph? Wakker worden!” roept Hannah en ik schiet wakker. Had ik nu juist gedroomd over vandaag? Over Liam en mij?
“Oh god, jij ziet er echt niet goed uit. Ben je zeker dat je meewilt vandaag?”
“Nu je het zegt, die koppijn. Ik denk dat ik vandaag verder ga uitrusten.” Lieg ik.
“Awh, het spijt me echt zo van op de trein. Het was niet de bedoeling om de reis naar Londen om zeep te helpen.”
“Het geeft niet, die bitch had het verdient.”
Niet veel later kreeg ik een bezoek van een leerkracht.
“Dus je gaat hier blijven zonder enig toezicht. Het is dan ook de bedoeling dat je je kamer niet uitgaat. Ik kom dan s’middags checken hoe het gaat.” Legt ze uit.
Ik wachtte zeker nog een dik kwartier om naar beneden te gaan. Wat er nadat ik de lobby inliep gebeurde, was precies hetzelfde als in mijn droom. Alleen was het nu geen droom maar de realiteit.

Dan kwam het moment dat ik oog in oog stond met de groep van mijn school. Heel even stond ik aan de grond genageld. Liam had het vrijwel direct door, omdat iedereen Nederlands sprak. Hij pakte mij pijlsnel vast en trok me de hoek om. Daar stonden we verstopt achter een paar wassen beelden. Heel dicht bij elkaar. Onze hoofden stond letterlijk op kushoogte, een paar centimeter van elkaar vandaan. De neiging was er wel maar ik wist dat het geen goed idee was.
“Come’on they’re in the museum now” zegt Liam en trekt me vanachter de beelden vandaan.
“Phew that was close”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten