donderdag 28 februari 2013

In my dreams - part 9


De 2 dagen dat nog overschoten van de reis naar Londen, gingen veel te rap voorbij. Opeens was het vrijdagavond en tijd om de koffers te pakken. Van Liam had ik niet veel meer gehoord. Hij had het waarschijnlijk druk.
“Ik voel me nog steeds schuldig over wat er in de trein gebeurt is. Moest dat niet gebeurt zijn, zou jij 2dagen Londen meer gehad hebben.” begint Hanna.
“Je moet is stoppen met je zo schuldig te voelen. Ik was niet weg, weetje? Ik was in Londen.”
“Jaja”
Hanna legde haar ook in bed en ik deed het licht uit. Ze moest is weten wat er dankzij haar gebeurd was.

Ik had flashbacks. Van die keer in de trein tot de ontmoeting met Liam tot wat er gisteren gebeurt was. Dan was ik ineens in een station. Gepakt en gezakt om naar huis te gaan. We waren met de groep aan het wachten op de trein, die pas in een kwartier aankwam. Ik was aan de toffe tijden aan het denken die ik hier, in Londen beleefd had, toen ik ineens naar het toilet moest gaan.
“Wees vlug!” zei de begeleider als ik hem vroeg of ik mocht gaan.
Ik rende de trappen op en zocht naar aanwijzingen voor het toilet. Nog nooit was ik zo snel naar toilet geweest. Op mijn terugweg passeerde ik een paar kartonnen borden en werd plots achter de kartonnen borden getrokken…

*pieppieppieppiep*
Oh god, ik haatte die wekkers toch.
“Hanna, opstaan! We hebben nog een uur om ons klaar te maken, te ontbijten en dan terug naar huis.” zei ik en duwde ze bijna uit bed.
Voordat ik het wist zaten we op het perron te wachten op onze trein terug naar huis. Vreemd, ik had hier precies al gezeten. Ik dacht aan de voorbije dagen in Londen.  Het was gek wat er met mij overkomen was. Ik had mijn hoofd gestoten waardoor ik Liam had ontmoet en tijd met hem gespendeerd had. Zelfs in mijn stoutste dromen… Wacht eens even, ik heb het gevoel dat ik naar toilet moet. Shit en de trein komt binnen 10minuten. “Ga maar, haast je wel!” zei de begeleider. In looppas ging ik naar toilet. Als ik terug naar het perron aan het lopen was, werd ik ineens achter een paar kartonnen borden gesleurd.
“Miss me?” lacht Liam.
“Oh god Liam, what are you doing here?”
“Euhm what do you think? Saying goodbye and… Give this back.”
Hij overhandigde mijn dekentje.
“There it is, why did you keep it?”
“So that I had a reason to see you back…”
“Oh well, here I am” ,lachte ik, “I do not have so much time. I actually need to get back because my train is leaving in…”
Ik kon mijn zin niet afmaken. Liam zijn gezicht kwam dichter en dichter, tot als onze neuzen  elkaar raakten. Ik leek even te bevriezen maar in een impuls drukte ik mijn lippen op de zijne.
 “Waarom doe ik dit?” dacht ik nog tot als ik voelde dat hij terug kuste.
“Attention! Attention! The train to Belgium is leaving in 5minutes!” weerklonk er door het station.
Direct was ik gealarmeerd.
“I better should go…” wou ik nog zeggen maar Liam was al verdwenen.
Ik liep dan maar terug van waar ik kwam. Onderweg kwam ik Hanna nog tegen, die me aan het zoeken was.
“Vanwaar heb jij dat deken ineens?”
“Wat? Euhm…”  zei ik nog een beetje verward.
“Maakt niet uit, kom! We moeten een trein halen!” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten