woensdag 8 augustus 2012

The wedding - Part 2

Het kleed van Sarah is supermooi. Tijdens hun trouwgeloften pinkt iedereen een traantje weg. Soms ga ik terug op zoek naar die bruine ogen. Zayn zit aan de andere kant bijna vooraan. Het enige dat ik kan zien is zijn achterkant. Gelukkig is de mis niet te langdradig. Nadat ga ik op zoek naar mijn moeder, die ik ben kwijtgespeeld. Ik  bots tegen iemand op als ik de andere kant op kijk voor mijn moeder. “Oh sorry” verontschuldig ik me. De persoon draait zich om en ik herken de blik. “It’s nothing” lacht Zayn en draait zich om. “Britt! Over here!” roept Abbie. Mijn moeder staat bij hun. “Ga je mee met hun? Ik kom later” zegt ze. Ik word meegetrokken in een auto. “Where are we going?” vraag ik. “Oh to the party off course” lacht Melody. In hun grote  tuin worden nog een paar tenten opgetrokken en is het een beetje een chaos. “Can we help?” stelt Tracy voor en we worden direct aan het werk gezet. Wanneer het volk toekomt is alles in orde. Het pasgetrouwde koppel worden onder luid applaus verwelkomt. Eerst is het aperitief met schuimwijn en hapjes. Daarna nog een 4gangenmenu. Ik zit aan een tafel met alle jongere nichten en neven. Melody, Tracy & Abbie zitten ook aan mijn tafel. Zayn zit aan de andere tafel met nichten en neven van de bruidegom. Hij krijgt natuurlijk redelijk veel aandacht. Er word een wat afgebabbelt aan onze tafel. Vooral Melody lijkt haar mond niet te kunnen stilhouden. Als ik niet meer volg, kijk ik is opzij naar Zayn. Abbie betrapt me en begint te lachen. “He’s hot, isn’t he?” lacht ze. “Yeah, he is. I bumped into him today.” lach ik terug. “You what?!” klinkt het. “Wow she has been closer to him than I ever been” zegt Melody jaloers. Na het voorgerecht en de soep zit ik al goed vol. Van het hoofdgerecht eet ik dus maar 1 bord. Van het dessert kan ik niet afblijven en ik zit stampvol. Ik kan me amper verplaatsen naar de dansvloer voor de openingdans. Abbie wil me direct erna de dansvloer optrekken maar ik zeg vriendelijk dat ik mijn eten nog een wat wil laten zakken. Ik ga terug naar mijn plaats om even te rusten. Ik schaam me als ik zie hoe mijn moeder danst. Haar bewegingen trekken op niks. Omdat ik dorst krijg verplaats ik me naar de bar, die dichter staat bij de dansvloer. Ik bestel iets en kijk even rond om te zien of ik Zayn kan vinden.  Hij lijkt nergens te bespeuren. “Are you going to drink that? Otherwise…” zegt een stem achter mij. Blijkbaar stond mijn drankje al een tijdje op de bar. Ik draaide me om en pak mijn drankje. Ik drink ervan ,maar als ik zie wie er naast me staat, verslik ik me bijna.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten