dinsdag 27 december 2011

De uitwisseling - PART 1

“You’ve got that one thing …” klinkt er door de oortjes. Op weg naar Engeland, yeah wie had dat ooit gedacht. Een paar maanden geleden had ik me ingeschreven voor een uitwisseling naar Engeland. Toen ze zeiden dat ik mocht gaan was ik blij maar wat blijkt nu: ik mag naar Holmes Chapel. Meer bepaald waar Harry van komt. De kans is klein dat ik hem daar ga tegenkomen maar je weet nooit. De bedoeling is dat ik een maand naar daar ga en dan dat meisje meekomt voor een maand bij ons te zijn. Een maand op z’n engels leven, Uniform dragen voor school, engels praten constant … Ineens komt de trein tot stilstand. “We reached our final destination. Please leave the train” klinkt het door de luidsprekers. Ik pak mijn rugzak en handtas en stap de trein af. Verder staat een meisje met een bordje: “Welcome to Nel from Belgium” Ik stap erop af. “Hello I’m Nel from Belgium. Are you Caithlyn?” vraag ik verlegen. “Yeah I am. Welcome to England! Let’s go” zegt Caithlyn en ze begeleidt me naar een auto. “Hye I’m the mother of Caithlyn. You can call me Suzy” zegt een vrouw wanneer we instappen. “Hye Suzy I’m Nel” zeg ik vriendelijk terug. We rijden weg naar mijn verblijfplaats voor de komende maand. “Mum, May I listen to Up All Night?” vraagt Caithlyn. “Yeah, but please don’t sing Okay?” Verrast zeg ik: “Do you like One Direction too?” “Hell Yeah, who doesn’t” lacht Caithlyn. “She’s obsessed” voegt Suzy eraan toe. Wow dat is toch al iets dat in de juiste richting gaat. We stoppen aan een alleenstaand huis. Redelijk groot met een tuin. “We’re home” zucht Suzy “Caithlyn you can show Nel around. Dinner is ready at 8 o’ clock” Caithlyn leidt me rond in het huis. Zij heeft gans de zolder als haar slaapkamer. Voor mij is er een logeerkamer klaargemaakt. Ik pak mijn spullen uit en dan komt Caithlyn de kamer binnen. “Wanna go walk with me and the dog?” vraagt ze. “Yeah why not?” antwoord ik. We gaan naar buiten. “Here is Jack Wills, my dog” zegt ze wanneer er een hond komt afgespurt. “Hah Jack Wills nice to meet you” zeg ik en de border collie blaft terug. “Let’s go. Let me show Holmes Chapel” zegt Caithlyn en weg zijn we. Caitlhlyn leidt me rond in Holmes Chapel. De supermarkten, school, kledingwinkels … Ze toont het allemaal. We komen een paar vrienden van haar tegen. Ze stelt me voor. “Nice to meet you Nel.” zeggen ze allemaal in koor. “Are you coming too to the Halloween party next week?” vragen ze me. “I don’t know” zeg ik maar Caithlyn verbeterd me. “Yeah she’s coming. She have to” We nemen afscheid en we gaan terug naar huis. “So that Halloween thing?” vraag ik aan Caithlyn wanneer we terug thuis komen. “It’s in a village next to us. Nobody lives there so they use it to give parties and stuff. Next week there’s a Halloween party” leg ze me uit. “Wow, nice” krijg ik er nog uit voordat Suzy begint te reopen. “Caithlyn, Nel are you coming? Dinner is ready!” “Don’t you have any brother or sisters?” vraag ik haar. “Nope, I’m the one and only child in the house except for you now” antwoordt ze me. We gaan aan tafel zitten. “You must be Nel. I’m Bruce, the father of Caithlyn.” zegt er ineens een zware stem achter me. “Nice to meet you” zeg ik. Dit was het begin van mijn Engels avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten