woensdag 28 december 2011

De uitwisseling - PART 2

“Come’on girls get up. You’ve got an hour to get up and make ready for school!” roept Suzy die voor wekker speelt. Met mijn slaaperig ogen kruip ik uit mijn bed. Caithlyn had me gisteren uitgelegd wat er vandaag ging gebeuren. Voor echt achter de engelse schoolbanken te kruipen moest ik eerst nog is langs bij de ‘big boss’ van de school. Mijn uniform hing klaar. Btw die uniforms trekken op niks. Grijs en blauw, niet egt de beste combinatie. Ineens komt Caithlyn binnen gestormd. “Let me help you.” zegt ze “Those uniforms could use a little touch of Caithlyn” En inderdaad, Caithlyn helpte me er beter uit te zien met dat rotuniform. We gaan naar beneden en beginnen aan ons ontbijt. Daarna is het tijd om te vertrekken. Suzy doet ons weg. Ik ben echt zenuwachtig voor die eerste engelse schooldag. “It’s gonna be all right” zegt Suzy als we uitstappen. Caithlyn leidt me via de schoolpoort naar de directeur. Iedereen kijkt naar me. Ik ben precies die vreemde eend in de bijt. We arriveren op het bureau. “He’ll be here in a minute” zegt de secretaresse. “I’ve gotta go” zegt Caithlyn “Got some lessons to attend” en ze stapt weg. Ik word binnengeroepen in het bureau, ik zet me neer en zie n wat voor reusachtig bureau ik juist ben binnengelopen. “You must be Nel. Let me introduce me. I’m headmaster Jenkings.” zeg een nogal norse stem. “Hello, I’m Nel nice to meet you” zeg ik terug met de bibber in mijn lijf. “It’s not cause your from Belgium you’re an exception for the rules. You’ll be sitting in the same class as Caithlyn.” zegt hij verder “This is Amy, she’ll help you any time” “Hye Nel, If you got any problems you can come to me. My office is just across this one” zegt een vriendelijk vrouwenstem “Now, let me take you to your class” Ik verlaat het bureau. “Here is your timetable for the week.” zeg Amy me en geeft me een blad. Ik bekijk het blad en zie een zo saai lessenrooster staan als in België. Ik zucht. Amy stopt met stappen en zegt “Well, here it is. You’re okay?’ “Yeah, just a little bit nervous . I guess” Ze klopt op de deur en we stappen binnen. De volgende 5 minuten word ik zo verlegen als iets want iedereen bekijkt me. “All right Class. This is Nel, she’s from Belgium.” roept de leraar, ik word nog roder. “You can go and sit by Caithlyn. She got your book and everything” zegt de leraar en ik ga naar caithlyn en zet me neer. De dag gaat voort en iedereen blijft me bekijken. Ik loop eigenlijk als een schoothondje achter Caithlyn de ganse dag maar ja wat kan ik anders doen? S’avonds worden we weer opgehaalt door Suzy. “So girls, how was school?” “Mum you don’t have to ask that” zegt Caithlyn en ze zet up all night terug op. Als we thuis komen, verwelkomt Jack Wills ons al. “He need a walk. Fancy coming with me?” zegt Caithlyn. “Yeah why not?” en ik loop mee. “So did you ever met or see Harry Styles?” vraag ik benieuwd “Sure a few times. He was sitting on the same school as me. So he was doing the same parties and stuff till Xfactor came over. Since then he didn’t came very often to Holmes Chapel.” zegt Caithlyn. “Hes mum&dad still lives here?” vraag ik. “Yeah over there” zegt Caithlyn en ze wijst naar het huis. “Lets take a walk past it” zegt ze en trekt me het straat over. Ineens gebeurt het onvermijdelijke. Een auto dat te snel rijdt, wij dat niet gezien hebben dat hij afkomt …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten