zaterdag 21 april 2012

Little Bro - Part 10


Ineens zag ik Sam niet meer en werd ik doof van ongerustheid. Ik kijk rond en begrijp niet hoe dat we zomaar backstage konden belanden. Normaalgezien zou de security toch al lang hier zijn geweest? Dan valt het bengelend ding aan mijn nek op, natuurlijk de backstagepassen. Mijn ogen blijven zoeken achter Sam maar hij lijkt verdwenen. En dan een duw in mijn rug, een groot gegil en felle lichten. Het duurt enkele seconden voor ik besef dat ik op het podium staat. Daarna krimp ik ineen. “Hello there!” lacht Harry “What’s your name?” Hij doet alsof hij een presentator is  en de micro vliegt van mijn lippen naar zijn mond heen en weer. Dit was zo gepland. “Give it up for Janthe!” roept Louis en gans de zaal begint te applaudisseren. Ik weet niet of dat ik dit bewust meemaak of in een trance zit. Het gaat allemaal zo snel. Ze duwen mij een zetel in en beginnen weer te zingen. Voor ik het goed en wel besef heb ik zelf een micro in de hand en sta ik voor gans de menigte te dansen. Harry staat er met een grote glimlach op te kijken. Mij van de schrik af helpen, dat was het plan. Het concert nadert het einde en ik sta nog altijd op het podium. “Owkaay guys, now I want you to scream ‘sa-am’ ‘sa-am’” zegt Zayn tegen het publiek. Mijn broertje komt opgelopen en maakt grote buigingen. De jongens en Sam steken een paar dingen uit op het podium. De zaal ligt plat van het lachen. Ik kijk het publiek in en merk dat de schrik weg is. Ik sta hier zonder schaamte of zwetende handen op het podium van een arena met duizenden meisjesogen op mij en de rest gericht. Maar het bangelijkste moet eigenlijk nog komen. Ik weet er niks van maar het plan is nog niet af. Ze hebben hun laatste liedje gezongen als Harry recht op mij stapt. De zaal zit nog volledig vol omdat ze nog geen afscheid hebben genomen. Hij trekt me recht uit de zetel en pakt mijn hand vast. “Can I kiss you?” vraagt hij heel serieus recht in zijn micro voor de ganse zaal. Ik hoor luid gefluister in de zaal. De andere jongens zijn ondertussen van het podium afgelopen. Het is alleen Harry en ik. Als ik te lang twijfel richt Harry zich tot het publiek. “Can I kiss her? Do I have permission?” vraagt hij. Dan weergalmt Daisy’s stem luid en duidelijk door de zaal: “What are you waiting for?!” Overal in de zaal klinken er gemengde meningen maar dat kan Harry niet schelen. Hij legt zijn micro op de zetel en pakt mij vast. Ik reageer wat onwennig omdat ik weet dat ik op het punt sta de meest gewilde jongen van Engeland te kussen voor een publiek van duizenden meisjes die hetzelfde willen meemaken. Als zijn lippen de mijne raken sla ik mijn armen rond zijn nek. Bij hem voel ik me nu veilig, niemand kan me iets doen. Het is muisstil in de zaal tot als we uit elkaar gaan. De jongens komen het podium opgelopen en er weerklinkt een oorverdovend applaus. Daarna begint de zaal beetje bij beetje leeg te lopen. Harry pakt mijn hand vast en sleurt me van het podium. Ik heb geen tijd om hem te bedanken want hij moet weg en Daisy komt backstage binnen gelopen. Met een grote glimlach geeft ze me een immense knuffel. “So you and Harry? huh?” lacht ze. Minutenlang praat ik met haar over wat er allemaal gebeurt is, hoe ik me voelde enzovoort. Ook over het gevoel dat ik had op het podium kan ik niet stoppen met praten. Ze tikt op mijn schouder als Harry terug komt aangelopen. Ik kan me niet weerhouden van naar hem te sprinten en op hem te springen. “Thank you!” fluister ik in zijn oor. “You don’t need to thank me. It wasn’t my idea but his” zegt hij en wijst richting Sam. Ik laat Harry los en loop naar mijn broer. “You don’t know how much I can thank you” zeg ik wanneer ik hem een knuffel van jewelste geef. Ik wrijf over zijn haar en laat hem over aan de rest van de jongens. “So everything is okay now?” vraagt Harry. “Yeah no problem” lach ik hem toen waarna ik hem weer gelukzalig op de lippen kus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten