vrijdag 9 maart 2012

Famous - Part 2

De week erachter zit ik weer in het shoppingcentrum. Ik zit nog maar net neer of Danielle staat al naast mij. “What are you doing here already?” vraag ik haar. “Wel, Zayn is back in town I heard. And there were rumours he would spend some time here” antwoord ze mij overenthousiast. “Owh Zayn Malik from One Direction.” lach ik. Een van de hotste van de vijf volgens mij toch. Ik begin te spelen en Danielle kijkt overduidelijk rond. Natuurlijk dat hij hier niet gaat rondlopen, hij zou alleen maar te veel aandacht trekken. Ineens word ik uit mijn concentratie gehaald door Danielle’s piepgeluid.  Is hij dan toch hier? Is zien of hij in het echt ook zo mooi is, denk ik. Omringd door zijn vrienden loopt Zayn door het winkelcentrum. Achtervolgt door een groep meisjes. Ik draai me terug om en begin weer te spelen. Danielle is natuurlijk verdwenen naar Zayn. Ik trek er mij niks van aan en speel door. Vanuit mijn ooghoeken zie ik Zayn’s groepje naderen. Een van zijn vrienden houd halt en legt geld in mijn bakje. Ik lach vriendelijk terug als een soort van bedanking. Het groepje loopt verder. Ik zie Zayn over zijn schouder naar mij kijken. Danielle zwaait nog effen als ze me voorbij stooft. Als ik bijna beslis om te stoppen passeert Zayn’s groepje nog een keer. Deze keer lijken ze iets te bekokstoven want ze blijven staan en kijken over hun schouders naar mij. Ze duwen een jongen mijn richting uit. “Can I-I askkk somethinggg?” vraagt de jongen zenuwachtig. “Yeah sure” “Well my friend over there, you maybe know him, it’s Zayn from One Direction. We want him to sing something but he only does it when you want to play it on the guitar. So do you want to help my friend?” “Euhm yes why not? If I could play it, what does he wants to sing?” “Let me ask him” zegt de jongen en stapt terug naar het groepje. Ik zie dat Zayn zo goed als gedwongen word en hij verlegen meekomt. “My friend here asks if you can play What makes you beautiful?” lacht de jongen en wijst naar Zayn. Ik pak mijn gitaar vast, adem diep in, ontspan (want vanbinnen ben ik heel erg aan het stressen nu dat Zayn recht voor mij staat en ik hem moet begeleiden) en begin te spelen. Voorzichtig begin ik Liam’s stukje te zingen. ‘Ik zie wel wanneer hij wilt inspringen’ denk ik. Ondertussen vormt er zich al een halve cirkel rondom ons. Zayn staat naast mij en valt ineens in. Hij zingt Harry’s stukje en met het refrein zingen we te samen. Soms speel ik een paar noten verkeerd dan lacht hij en ik speel gewoon voort. Danielle staat me met open mond te bezien. Het gaat snel en ik speel de laatste noot. “Thanks, we should do this more but I’m kinda busy with the band.” lacht Zayn erna en geeft me een kus op de wang. De halve cirkel verdwijnt ook en ik ruim op. Danielle gilt in mijn oor: “Didn’t you asked his phonenumber for me?!” Ik lach vriendelijk terug en roep: “ ‘cause it was going to fast!” Dat moest er ook uit. Ik zat vol spanning sinds Zayn met mij gezongen had. Eens ik thuis was, startte ik direct mijn laptop op. Ik las de berichten op twitter, tumblr en facebook. Op youtube stond het filmpje van mij en Zayn. Blijkbaar hadden een paar het gefilmd, ik had het niet gemerkt. Danielle had aan iedereen al verklikt dat ik het was. Ik kreeg superveel volgers op tumblr en twitter. Op facebook stormde het ook van de vriendschapsverzoeken maar ik weigerde. Ik voelde mij gelukkig en voor een paar minuten beroemd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten