woensdag 14 maart 2012

Famous - Part 5

Ik loop de studio in onder een luid applaus. Even ben ik verblind door de lichten maar ik wen eraan. De interviewer verwelkomt mij en zegt dat ik me moet voorstellen. “I’m Frauke and I’m 16. I like to sing and play the guitar&piano. Originally I’m from Belgium” zeg ik. “Wow, so tell me Frauke. It wasn’t you that uploaded the video, right?” vraagt de interviewer. “No, it was my best friend who lives in Belgium. I sang it to her on a skype chat and apparently she filmed it.” “Great, let watch a piece of it” Ik word rood als ze het beginnen af te spelen. Na het filmpje word er geapplaudisseerd en ik doe verlegen. “You can sing pretty wel. No one ever said something about that?” “Euhm especially my friend Danielle and my mum said that but no one else.” “It’s them over there, waving isn’t it?” Mijn moeder en Danielle zaten overdrijven te zwaaien tot ze een camera voor hun neus kregen. “Haven’t you got an offer from a management or something?” “No, actually once but the guy said that my voice was a risk” “I think there going something to change than. And you sang a cover of One Direction?” “Yeah What makes you beautiful” “ One of our reporters was interviewing them this week and asked what they found about your cover of their song. Here’s a message of the guys for you” “OMG” en ik sloeg mijn handen voor mijn mond. “Hye Frauke, we’re one direction” zeggen ze in koor. “And we watched your cover” vult Louis aan. “We just wanted to say, we find it amazing” zegt Harry. “We hope you don’t give up dreaming and someday maybe you’ll meet us” vertelt Zayn. Op het einde zegt Niall nog: “Dare to dream” en wijst naar de camera. “And keep up the good work” lacht Liam. “Byee!” roepen ze daarna en zwaaien erbij. Een luid applaus haalt me uit mijn droom. “What did you think about that?” “… Un-believe-able…” zucht ik. “Euhm I get true that our act for tonight hasn’t arrived yet. Fancy doing your cover here?” vraagt de interviewer. “Yeah why not?” zeg ik met trillende handen. Ze brengen mij een gitaar en ik ga op een barkruk op het podium zitten. Ik loop de akkoorden nog is door als ik bijna moet beginnen. Ik pak is diep adem en begin eraan. Voordat ik het weet is het hele avontuur gedaan en zit ik op de weg naar huis. Eens thuisgekomen check ik mijn twitter. Zayn had me een bericht gestuurd dat hij met mij wilde afspreken maar ik liet het bezinken. Hij heeft me zolang in de steek gelaten dus ik ga hetzelfde doen. Sorry maar zo zit ik in elkaar. De volgende dagen word mijn moeder overstelpt van de managers die mij willen. Ze dankt hun allemaal vriendelijk af en zegt dat ze moeten wachten tot ik college heb gedaan. Uiteraard wilt zij het beste voor me. Als het faalt heb ik dan nog mijn diploma. Weken gaan voorbij en mijn oog valt op een facebookpagina over mij waarop ze zeggen dat ik One Direction moet ontmoeten. Het heeft zoal een 3duizendtal likes. Voor mij moet het niet maar het zou wel tof zijn. Zayn word blijkbaar ongeduldig en verontschuldigt zich van de vorige keer. Deze keer antwoord ik wel en krijg rap een antwoord terug. Deze vrijdag word ik opgehaald. Ik had zowaar een date met Zayn Malik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten