maandag 12 maart 2012

Famous - Part 3


Het is al een paar weken geleden dat ik met Zayn gezongen had maar het zat nog vers in mijn geheugen. Mijn normale leven ging verder. Op een dag belt er een man die beweert een talentagent te zijn. “I’ve heard from my sources you’ve got a pretty good voice. How about you coming to my office and we see?” Dus zo geschiedde het dat ik met mijn moeder naar die talentagent ging. Eerst wou ik niet want ik dat het een fake zou zijn maar mijn moeder stelde mij gerust door mee te komen Zij had ook gebeld voor een afspraak. Het was duidelijk geen fake talentagent als we het kantoor binnenstapte. Het hele uur ratelde hij door over stemtesten, contracten, singles en mijn toekomst. Op het einde gaf hij mij nog bedenktijd en ik moest hem zo rap mogelijk bellen. Dagen gingen voorbij en ik dacht aan niks anders. Ook de gesprekken met mijn moeder gingen over dat. Mijn stiefvader hielt zich eruit omdat hij het geen goed idee vond. “Je kan het proberen, Frauke” was de conclusie van mijn moeder. Ze had wel gelijk, het was het proberen waard. Ik checkte mijn twitter nog een laatste keer voordat ik belde. Ik had een privébericht van Zayn. Van DE Zayn van One Direction, effen flipte ik maar daarna las ik het aandachtig. Hij had blijkbaar gehoord dat ik opgescharreld werd door een talentagent en raadde mij aan om in te gaan op zijn aanbod. Ook zei hij dat hij me graag nog is zou terugzien en wou afspreken. Ik moest hem een berichtje sturen wanneer ik kon. Ik las het weer en weer helemaal, ik kon het niet geloven dat ik haast vergeten was om te bellen. Het was te laat geworden. Het eerste ding dat ik deed na school, de volgende dag, was bellen. Hij was verheugd dat ik inging in zijn aanbod en wou zo rap mogelijk een nieuwe afspraak maken voor stemtesten. Alleen als die positief waren dan wou hij met me voort. Naar Zayn stuurde ik een berichtje met de datums dat ik vrij was. Nu was het wachten. Maar  het wachten werd lang wachten en de stemtesten verlopen stroef. De talentagent wou niet met me verder omdat mijn stem te fragiel was en ik was heel teleurgesteld. Ik dacht nu is eindelijk dat ik het kon maken. Op internet doken er foto’s op van Zayn’s mogelijk lief. Hij was al een paar keer gespot met een ander meisje en ik dacht dat hij mij leuk vond. Ik was waarschijnlijk niet goed genoeg. De periode erna zat ik diep in de put. Danielle, mijn moeder, niemand kon me troosten. Op een gegeven moment beslist mijn moeder naar België terug te gaan. Dat zou me zogezegd beter laten voelen want ik zou mijn vriendinnen terugzien. De waarheid was dat ik het contact had laten verwateren tussen mij en mijn beste vriendin maar stemde toch in. Uiteindelijk had het weekendje België inderdaad een goed uitwerking. We bezochten familie, ik sprak af met mijn vriendin… Ik was blij dat ik ingestemd had. Mijn vriendin had mij blijkbaar die ene keer gefilmd wanneer ik voor haar had gezongen en dat filmpje gaf me weer vertrouwen. Ik had talent en op een of andere manier moet ik dit tonen aan de wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten