zondag 4 maart 2012

Vast - Part 8

Met een bang hart doe ik de deur open. Het  is niet Niall maar de manager. “Time to look at the planning of tommorow” zegt hij. Ik zucht opgelucht en laat hem binnen. Het is avond en ik stap in de lift voor naar het restaurant te gaan. Ik krijg gezelschap van Liam. Het is eerst stil maar daarna begint Liam te praten. “It has been very clear Niall fancies you. Just wanna say be carefull, I don’t know what the management would do if they found out” zegt hij. “Owh but there’s nothing between us” leg ik uit. “Well I wanted to warn you. Do you like him?” vraagt Liam. “Haha and then you gonna say it to him. He’s cute but I’m not in love with him” zeg ik nog voor we de lift uitstappen. Ik hou Liam constant in de gaten omdat ik niet wil dat hij het tegen Niall zegt. Na het eten ga ik nog effen in de lounge zitten. Niall passeert mij zonder dag te zeggen, als hij aan de lift zijn hoofd omdraait zwaai ik en doe teken dat hij bij mij mag komen zitten. Maar Niall negeert het en stapt in de lift. Ik ben verbaasd normaal gezien zou hij toch gekomen zijn. Als Liam bij me komt zitten, vraag ik hem direct of hij het tegen Niall heeft gezegt. “No, why would I? I’m not cupido” lacht hij. Ook de volgende dag is het hetzelfde scenario. Niall gunt me geen blik en negeert me. Ik begin me af te vragen wat ik heb misgedaan. Ik ga bij de andere staan om te vragen wat er met Niall er is. Geen van de andere jongens weet wat er aan de hand is. “He’s been avoiding me too” zegt Liam erbij. Ik haal diep adem en stap op Niall af. Hij heeft door dat ik naar hem kom en stapt weg, terug in de lift. Ik spurt op de trappen naar boven. Eens boven, op  onze verdieping, kan ik mijn hand nog juist tussen de deur van Niall’s hotelkamer steken. “Why are you following me?” vraagt Niall met zijn rug naar mij gekeerd. “What’s with you today? You’ve been avoiding Liam and me a whole morning” ‘I’m not” “Owh yes you’re! It’s pretty clear!” roep ik om zijn aandacht te krijgen. Maar hij reageert niet. “Why? Please answer Niall, I’m not gonna stay here all day” zeg ik zo lief mogelijk. “ ‘cause I thought you liked me but it seems Liam is better than me!” roept Niall ineens. Ik ben geschrokken en blijf een paar minuten staan. “You like me?” vraag ik hem. “Yeah I do” zegt Niall verlegen. “Why didn’t you say that earlier?” vraag ik hem. Voor hij dat kan beantwoorden, kus ik hem. “Euhm guys it’s time to…” zegt de manager maar hij had het gezien. “Niall, come with me and you, Jamie, I thought you were smarter than that. You can get your suitcases and step on the next plan back home.” Wat de manager gezegd had was te verwachten maar kwam toch als een klap in mijn gezicht. Als ik beneden met mijn bagage sta, is er geen spoor van de jongens. Ik check uit, pak een taxi naar het vliegveld en stap op de eerste beste vlucht naar huis. Wat moest ik nu verwachten? Gingen ze me ontslaan? Zo’n vragen gingen er door mijn hoofd. Ook vroeg ik me af wat er met Niall zou zijn. Het regent pijpenstelen in UK en ik plof in mijn zetel. Ik weet totaal niet wat te doen. Mijn gsm rinkelt en ik pak op. “Jamie, you’ve got an appointment with Simon at Syco tommorow at 10am. Be there it’s important” klinkt er door mijn gsm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten