dinsdag 13 maart 2012

Famous - Part 4

Maar dat moest wachten want school had altijd voorrang. Hoe hatelijk het ook was, ik kon er niks aandoen. Weken gingen voorbij. Ik was weg met Danielle op shoppingstrip, ze had me overtuigd, toen ik ontdekte dat er veel meisjes fluisterden, wezen en naar me keken. Pas toen ik op een bankje neerzat durfde een meisje naar me toe te komen. “Are you the girl from the What Makes You Beautiful – cover?” vraagt ze me. Ik begin me af te vragen waarom ze dat vraagt en Danielle pakt haar mobieltje. “O-M-G” zegt ze verrast. Ze draait haar mobieltje naar mij en toont het filmpje van mijn vriendin toen ik WMYB voor haar had gezongen. “Over the 100.000 views, girl and look at the comments. They love it” legt ze uit. “Yeah that’s me” lach ik naar het ene meisje. “Great, just wanna say that I love it almost as hard as the original version” zegt ze en steekt haar duimen op. “Keep up the good” zegt het meisje nog voordat ze verder gaat. Wauw. Danielle trekt me recht. “Come’on I need to restyle you before you get famous” lacht ze. De volgende dagen kijk ik constant naar de commentaren en hoeveel keer het bekeken word. De directioners vinden het blijkbaar mega goed. En dat kan je ook zien aan mijn twitter. Ik word overladen door goede commentaren en vele tweeten de video naar One Direction. Het is echt een gekte. Ineens komt mijn moeder naar boven gestormd en staat ze te springen met de telefoon in haar handen. “Ze willen dat je naar de talkshow komt, Frauke” kan ik uit haar hyperactief gedrag afleiden. Ik spring een gat in de lucht. Ze willen mij op een talkshow dat door honderden, duizenden als het niet honderdduizenden mensen word bekeken gewoon door een filmpje? Wow, ik ben mijn vriendin zo hard dankbaar. Daarom bel ik haar ook direct op. Op twitter laat ik me ook los. Iedereen feliciteert mij en hoopt dat One Direction het opmerkt. Voor mij heeft het gewoon als groot belang dat dit misschien het begin is van mijn carrière en Zayn tjah… Hij negeerde mijn bericht dusja moet ik niet veel van hem aantrekken. Het is de dag en ik ben supervroeg wakker. Mijn moeder en Danielle zullen in het publiek zitten. Als ik daar aankom word ik onderhanden genomen door een team van stylisten. Van top tot teen zie ik er piekfijn uit. Alleen met hakken lopen zag ik niet zo zitten dus gaven ze me maar een paar ballerina’s. In mijn kleedkamer ga ik op van de zenuwen. Zie mij hier zitten, een doodnormaal meisje dat haar televisie debuut gaat maken. Op een klein tvtje volg ik de ganse show. Na de reclame is het aan mij. Ik word uit de kleedkamer gehaald met de break en alles word aan me uitgelegd. Ze gaan me aankondigen, ik ga een teken krijgen wanneer ik mag vertrekken en voor de rest zal het wel vanzelf gaan. Als ze weer live overgaan, ga ik bijna dood van de zenuwen. “And than it’s time for a youtuberevelation. Her cover What makes you beautiful from One Direction is a hit on youtube. Ladies and gentlemen, here’s Frauke!” hoor ik en dan krijg ik het teken. Ik mag vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten