vrijdag 6 januari 2012

The Dream Photo - Part 1

*Piep, piep, piep* Nee eh, die kutwekker!Ik kijk ernaar en zie dat het tijd is om op te staan. Ik heb een afspraak met de Top Of The Pops.  Ik ga naar de badkamer en zie mezelf in de spiegel. Dat is Haylee, meisje van 19jaar. Ik ben Freelance fotograaf en journalist. Ik heb een jaar kunnen overslaan dus ben ik vroeger aan mijn studies journalistiek en fotografie kunnen beginnen. Dit jaar ben ik ook verhuist naar een appartementje in Manchester. Ik ben Belg van origine maar door mijn job ben ik naar hier verhuist. Nu, mijn afspraak met Top Of The Pops. Zo kan ik alvast niet gaan. Het was gisteren een wat te laat geworden dus zie ik er echt niet uit. Na een halfuurtje van shminken en doen zie ik er eindelijk weer uit. Mijn properste kleren aan en haar netjes. Doordat ik al een paar opdrachten heb vervuld voor bekende kranten en magazines, hebben die van Top of The Pops mij gebeld. Ik weet totaal nog niet wat ik moet doen. Het is tijd om te vertrekken. Helm op, sleutels in het stopcontact en weg zijn we. Ik heb nog een oude vespa op de kop kunnen tikken bij een vriend. Ik kom aan bij de kantoren van Top Of Pops. Ik stap ze binnen en ga direct naar de balie. “Hye I’m haylee. I’ve an appointment with…” ik kan mijn zin niet afmaken. “Miss Haylee!” klinkt er achter mij, een nogal stuntelig secretaresse komt aangelopen. “Yes that’s me.” zeg ik. “Would you please follow me. The others are waiting.” zegt ze en ze loopt weer weg. Ik kom in een soort van bureau/vergaderzaal. Aan de tafel zitten al een paar mensen. Een man, strak in het pak, komt naar me gelopen. “Ah you must be Haylee. Please sit down.” zegt hij. Ik zet me aan de tafel. “Haylee, this is Thomas ,our editor in chief and Mike.” “Hye nice to meet you” zeg ik om beleefd over te komen. “Let’s come straight to the point. Thomas?” “Yeah, We’ve a assignment for you. We’re for the moment out of photographers. This is Mike, he’s a journalist for the magazine. He needs a photographer for his next interview” zegt Thomas. “It’s an interview with One Direction, in their new apartments. So I could use a photographer, for some nice pictures of the cute boys in their apartments.” legt Mike verder uit. De briefing loopt verder. Er word me gezegd wanneer, waar en hoeveel ik verdien. Tevreden stap ik terug op mijn vespa. Donderdag moet ik om 9u aan de kantoren zijn dan zal Mike me oppikken om richting One Direction te gaan. Die cute jongens van mijn leeftijd die de wereld zijn aan het veroveren met hun liedjes. Eindelijk terug een wat verdienen. Ik doe meer op dan dat ik verdien. Mijn ouders zijn daar niet echt trots op maar ja. Velen denken dat ik echt nog veel te jong ben voor deze job. Maar ik vind dat niet erg, jong geleerd is oud gedaan. “Wat?! Jij mag een interview doen met One Direction?” roept mijn jongere zusje aan de telefoon als ik het haar vertel. Net als alle andere meisjes van haar leeftijd is ze als een blok gevallen voor One Direction. “Ja, ik mag foto’s trekken. Nee, je mag niet mee. Blijf jij maar lekker thuis in België.” zeg ik haar om te plagen. Ik wist wel dat dit haar heel jaloers ging maken. Nu weer in mijn bed kruipen want ik val bijna in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten