zaterdag 7 januari 2012

The Dream Photo - Part 2

Het is donderdag 9u s’ochtends. Met de slapers in mijn ogen sta ik rond iets voor 9u aan de kantoren van TOTP. Mike laat iets op zich wachten. Gelukkig is het niet te koud. Na 5min komt er een MINI de parking opgereden. De MINI stopt voor me en een vrouwenstem zegt: “Hye, You’re Haylee right? I’m Camille, Mike’s assistent. Mike has called of sick. He said I’ve to go in his place. Please get in, they expect us in a quarter of an hour so.” Ik stap in en begroet Camille. “Hye Camille, doesn’t sound like an English name” lach ik. “Yeah, I’m Belgian. Moved here when I was 5.” zegt Camille. “Euhm I’m Belgian too. Can you speak then dutch or rather English?” vraag ik haar. “Wel, ik kan het nog dus nederlands is goed” antwoord ze.  We komen aan een poort. Camille duwt op het knopje en zegt: “Hye, It’s Camille and Haylee from TOTP. We’re here for a interview with One Direction.” “Okay, please come in and ring at the doorbell” klinkt er door het microfoontje. De poort gaat open, wij stappen het terrein binnen en begeven ons naar de deur. Wat een gebouw! Dit word toch niet alleen bezet door One direction? vraag ik me af. De deur gaat open en een man in pak begroet ons. “Hello. Mike coudn’t make it?” vraagt hij. “No, he’s sick that’s why he sended me. This is our new photographer Haylee” zegt Camille vriendelijk terug. “Hello Haylee, please come inside” zegt hij tegen mij. “It’s their manager” fluistert Camille in mijn oor. We komen in een soort van Lounchachtige living. Heel chic en modern. “I’ll ring the boys up. You’ve got time to set your things up” zegt de manager. Maar veel spullen hadden we niet bij. Ik had alleen mijn fototoestel nodig en Camille haar laptop waar de vragen opstonden. Het duurde wel een paar minuten voordat ze binnen kwamen. Ze kwamen tegelijk binnen, druk nog aan het praten en met een gelukzalige lach op hun gezicht. “Boys, this are Camille and Haylee. They’re here for the interview” In een rijtje zegden ze gedag. Eerst Liam, Niall, Louis, Harry en dan Zayn. Zayn lachte nog effen naar me voor hij zich in de zetel nestelde. Camille begon met het interview en op haar laptop te tokkelen. Elke keer dat er iemand iets uitbeelde of lachte trok ik een foto. Op een bepaald moment zette ik me recht om vanuit een andere positie foto’s te trekken. Ik richt mijn lens op de zetel waar de jongens zitten, ineens draait Zayn zijn gezicht juist wanneer ik de foto trek. Ik kijk ofdat mijn foto goed gelukt is en blijf er naar staren. Zayn kijkte recht in de lens en met een blik dat… Ik kijk terug op van mijn fototoestel en zie dat het gedaan is. Iedereen staat recht en neemt afscheid. Zayn komt op me afgelopen, geeft me een kus op de wang en zegt: “Hope you’ve got some good photos.” Als hij wegloopt geeft hij me nog een knipoog. Ik neem ook afscheid van de rest en vertrek samen met Camille terug naar de kantoren. “Ik hoop dat je foto’s goed gelukt zijn en Mike aanspreken dan kunnen we nog meer samenwerken.” zegt Camille “De foto’s moet je doorsturen naar Mike” Ze zet me af en ik rijd met mijn vespa terug naar mijn appartementje. Ik ben moe maar moet altijd aan die ene foto denken. Ik zet mijn computer aan en zet de foto’s over. Ze zijn allemaal goed gelukt, ik ben opgelucht maar dan komt er die ene foto van Zayn. Die foto heeft gewoon iets, hij die recht in de camera kijkt terwijl de andere druk bezig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten