woensdag 11 januari 2012

The Dream Photo - Part 6

Eindelijk ben ik terug in mijn vertrouwde appartementje. Ik zet mijn laptop op om te zien voor ongelezen mails. Ik doe mijn kleedje uit en mijn pyjama aan. Het is laat dus ik ga best slapen. Morgen vroeg dag. Ik klik internet weg en wil afsluiten. Dan zie ik Zayn zijn foto, plots denk ik aan het papiertje en ik begin het te zoeken. Jasje? Nee. Handtas? Nee. Shit, waar zit dat ding? Ik vind het niet en panikeer. Rustig Haylee, ga nu slapen en morgen vinden we het wel. Zeg ik tegen mezelf om me te kalmeren. Een paar uurtjes slaap, dat is wat ik hooguit heb gekregen want de wekker ging weer vroeg af.  Met wallen onder mijn ogen stap ik de gebouwen van TOTP binnen. Als ik de lift uitstap, is er een luid gefluister. Iedereen kijkt naar me. Ik bekijk me is goed en zie dat er niks mis is dus ik stap rustig voort. Ik ga aan mijn bureau zitten en begroet Camille die aan de overkant zit. “Wat heeft iedereen vandaag?” vraag ik haar. “Ik weet het niet” zegt Camille met een grijns. Ik bekijk de TOTP van deze week, dat juist vandaag is uitgekomen. Ons artikel stond er nog niet in want dat stond volgende week gepland. Ik blader er door. “Volgens mij moet je op pg. 15 zijn” zegt Camille ineens. Pg.15 de “Got ya” foto’s… Ik verschiet als ik mijzelf er zie instaan. Ik sta er niet alleen in, het is het moment waarin Zayn me een kus geeft gisterenavond en met het onderschrift: “Zayn’s love intrest?” Iedereen had dat natuurlijk door dat ik dat was. “Camille, hoe komt dit? Van wie is die foto?” vraag ik haar. “Die foto kwam van het internet, vandaar de slechte kwaliteit. Hij is er gisterenavond nog bij gevoegd geweest.” vertelt ze me. Iedereen bekijkt me en fluistert nog steeds. Mijn telefoon gaat. “Haylee, please come and see me.” zegt mijn baas. Ahj nee toch niet voor die foto? Ik loop naar de lift en ga een verdieping hoger. Als ik binnenloop zie ik Mike zitten. “Please sit down Haylee. Their is something we want to talk about.” zegt de baas op een heel serieuse stem. “It’s about the Photo…” zegt Mike. “Look, there’s nothing between us. He just gave me that kiss for I don’t know what reason.” probeer ik mezelf te verdedigen. “Haylee, you know it’s strictly forbidden that you date celebrities as a journalist. We know there is nothing between you and Zayn but be carefull. Such things can be bad publicity for us. They gonna think if you 2 date it’s just for getting more information. That’s something we don’t want to happen. If it happens we’ve got to fire you.” zegt de baas nog serieuser. “Yeah, I know that very well ,I promise you guys there is nothing between us and never will be. I love this job, I’m not giving up this job for a stupid love thing.” zeg ik. Als ik terug bij mijn bureau ben is Camille nieuwsgierig maar ik vertel het haar niet. Vermoeid kom ik na heel hard werken weer thuis. Het artikel is af en morgen een vrije dag. Ik plof in de zetel. Ineens word er aan de deur gebeld. “Yes, who is there?” zeg ik in de microfoon. “Sorry, couldn’t wait to see you again. Please let me in before someone sees it?” zegt Zayn aan de andere kant van de microfoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten